Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuju za nostalgickou chvilku. R^

Logáro ještě mám a používat ho stále umím. ;-D

0 0
možnosti

Krásný článek! Shodou okolností jdu dnes do rodného domu, mrknu do šuplíku starého stolu, jestli tam logáro ještě pořád je. A víte co?! Já nedopustím na klasickou trojčlenku. Vystačila jsem si s ní celý dlouhý život, mimo jiné i počítala na kolik ok mám začít zadní díl svetru, když tento má být 43 cm široký a vzorek z dvaceti ok měří na šířku 8 cm....výpočet gramáže surovin na buchtu, když ji chci upéci více než z jedné dávky...

1 0
možnosti

Safriš - využít logaritmické pravítko při přípravě buchty - toť využití věru netradiční!:-) Hned to jdu zkusit; netroufnu si tedy na buchtu, jen na jakýsi "guláš". Kdybych náhodou už další článek nenapsal, znamená to, že jsem své schopnosti počítat s logaritmickým pravítkem poněkud přecenil.

1 0
možnosti
Foto

K84a64r47e56l 28C57a56c65h

24. 1. 2015 23:18

Ještě ho mám schované. Vzpomínám, že někdy kolem r.69  k nám přijali jako směnovou laborantku starší ženu z domácnosti, pro kterou logáro byl nepřekonatelný problém. Když měla vypočítat výsledky rozborů, popsala ručními výpočty celý arch filtračního papíru (formát A 0). Občas se jí tak stalo, že obsah hlavní složky jí vyšel 101.3%!?! Bylo mi jí líto a tak jsem jí to, jako mladý směnový mistřík, chodil počítat právě  pomocí toho logára. V té době bylo logáro jedinou výpočetní pomůckou v laborce. Jen vedoucí výrobny měl na stole mechanickou kalkulačku Nisa. To si dnes jíž nikdo nedovede představit. Ona dnes ani neexistuje většina těch provozních laborek. Chemické provozy jsou osazeny automatickými analyzátory zapojenými do řídícího systému a děvčata, co dřív dělala v laborkách dělají dnes za pár šupů v supermarketech, protože již nejsou potřeba.

2 0
možnosti

A řekněte sám - nebylo to krásně romantické, když po fabrice důstojně vykračoval pan inženýr v kravatě, na nose brejle, a z náprsní kapsičky pláště mu čouhalo pravítko? Já vím ... takhle by se už dnes fabrika asi neuživila ...

0 0
možnosti
Foto

Já mám klasické pomůcky rád ( moderní taky).

Máte třeba krejčovský metr? Tak zkuste pomocí toho sestrojit pravý úhel. Je to triviální úloha, ale schválně. S tabletem by to šlo hůř.

R^

2 0
možnosti

...tablet obkreslíte...a "naostříte" původně kulaté rohy...

4 0
možnosti

..onehdy jsem logáro vytáhl ze šuplete...a když jsem synkovi vysvětloval že se na tom dá počítat...tak  měl oči navrch hlavy...a myslím, že mi to stejně neuvěřil...

2 0
možnosti
Foto

Malým dětem se nemá lhát. Ani v banalitách. Stejně na to později přijdou a se spolužáky se smějí autoritám (že ještě věří na čápa...).

0 0
možnosti
Foto

Já ho mám, ale používám ho jako lžíci na boty. :-)R^

4 0
možnosti

Ano - toť jeden z příkladů praktického použití matematiky

7 0
možnosti
Foto

Dekadické logaritmy jsou v hlavě. Vypočetla jsem Vám počet zbylých vrabců pomocí nich: Logaritmus 10 miliard mínus logaritmus 10, výsledek logaritmus 1 miliarda, což se rovná hodnotě 9. Ovšemže dřevěných. Pokud by byli živí, výsledek by byl logaritmus jedné.

3 0
možnosti

To já mám v hlavě kolikrát spíše dekadentní logaritmy ...

3 0
možnosti
  • Počet článků 546
  • Celková karma 12,93
  • Průměrná čtenost 1384x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik