Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Od roku 2027 musí všechny silnice vést s kopce

Během jízdy po silnici s kopce spalovací motor při zařazené rychlosti nemá žádnou spotřebu a tudíž neprodukuje žádné emise. Vlády unijních zemí proto musí do roku 2027 zajistit, aby všechny silnice vedly s kopce.

Nařízení prosadila poslanecká komise Evropského výboru pro životní prostřední na svém výjezdním zasedání v hotelu v Gotthardském průsmyku.

„Kde jinde, než právě na tomto místě, z něhož se dá jet jenom dolů, by měla být revoluční myšlenka uvedena v život?“ uvádí preambule Nařízení ke snížení emisí z dopravy – konečné řešení.

„Tímto opatřením se také výrazně zvýší bezpečnost silniční dopravy, protože po silnici vedoucí s kopce samozřejmě nebude nikdo moci jet do kopce a nemůže tedy dojít k nebezpečným čelním srážkám vozidel,“ vyzdvihuje důsledky nařízení předseda komise Jean-Claude van den Berghinabfahren a hned vypočítává další přínosy: „Podle našeho výpočtu bude moci být uzavřeno a zrušeno 98 % čerpacích stanic a zbavíme se tak závislosti na producentech ropy, kterými jsou vesměs nedemokratické státy."     

„V zásadě s myšlenkou na snižování emisí souhlasím, i když teď nevím, jak máme do deseti let přestavět 56 tisíc kilometrů veřejných komunikací, jestliže dvě stě kilometrů dlouhou dé-jedničku přestavujeme už 35 let a nikdo neví, kdy s tím budeme hotovi,“ sdělil novinářům ředitel silnic a dálnic během čištění svých orosených brýlí.

„Automobilu v řádném technickém stavu k rovnoměrné jízdě se zařazeným třetím převodovým stupněm postačuje spád 5 procent. To tedy znamená, že pro cestu například z Brna do Prahy bude potřeba výškový rozdíl přibližně 10.520 metrů,“ drbe se za uchem docent Vobtáhlo, přední fyzik.

Nečekaný problém se mezitím objevil pod garážemi Evropského parlamentu ve Štrasburku, kde byl zřízen zkušební úpadní tunel, aby sami poslanci mohli účinek nového nařízení vyzkoušet. Po třech měsících ale zvláštní komise zjistila, že se pod parlamentem hromadí poslanci a jejich služební limuzíny.  

„Pokud by se pod parlamentem nahromadily více než dvě třetiny poslanců, stal by se parlament usnášení neschopným. Navíc by nahromadění poslanci přicházeli o diety a poslanecké náhrady, což je nepřípustné. Proto doporučujeme, aby byla ustavena nová komise Evropského výboru pro životní prostřední, která by vypracovala návrh nařízení, že všechny silnice musí vést do kopce," zní závěr zprávy komise pro vyšetřování nahromaděných poslanců.

„Je zřejmé, že bruselští kolegové ještě nemají zkušenosti s obcházením (v originále je mnohem lidovější a výstižnější slovesný tvar) zákonů a nařízení, jako máme my," komentoval tuto zprávu nejmenovaný poslanec českého parlamentu. „Všechny naše komunikace necháme vybavit proměnnými LED dopravními značkami A5a - Nebezpečné klesání / A5b - Nebezpečné stoupání, čímž budeme jako první zcela připraveni na obě varianty nařízení.“  

Toto řešení podporuje i policejní prezident. „Z právního hlediska, je-li silnice opatřena těmito dopravními značkami, je na ní klesání, i kdyby na ní náhodou bylo stoupání a naopak je na ní stoupání, i kdyby na ní náhodou bylo klesání.“   

S ostrým nesouhlasem se setkala iniciativa garážmistra štrasburského parlamentu, který přišel s myšlenkou, že by všechny silnice měly být vodorovné.

„Problémem není, tak jako v předešlých případech, osadit naše silnice dopravními značkami A5c - Nebezpečná rovina," vysvětluje situaci JUDr. Waagerecht ze soudcovské komory. „Problémem je, že byla-li by silnice opatřena touto dopravní značkou, byla by rovná, i kdyby náhodou byla rovná. Tak jednoznačný právní výklad by mohl vést ke kolapsu evropského právního systému."

Podle dobře informovaných zdrojů již byla ve Štrasburku urychleně ustavena komise pro záchranu evropského právního systému a údajně již projednává první dvě opatření:

1. garážmistr parlamentu musí být ihned propuštěn, protože je xenofob.

2. od roku 2027 musí všechny silnice vést doleva. 

 

 

 

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 17.9.2017 7:35 | karma článku: 38,01 | přečteno: 1722x
  • Další články autora

Zdeněk Šindlauer

Zmizet „po tramvajácku“

Zmizet „po anglicku“ umí každý, ačkoli se to na žádné škole nikdy nevyučovalo. Dokonce, pokud vím, pro tuto činnost dodnes neexistuje žádná norma, směrnice či doporučení, což nutno považovat za zázrak.

23.4.2024 v 14:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Může náčelník Veliký Nanuk klepat kosu?

Ne, nemůže, poněvadž náčelník je chytrý jako liška a na výpravu zmrzlým krajem se vybaví péřovou bundou, kulichem i pletenými rukavicemi a před cestou do sebe „U piráta“ kopne jednoho lomcováka.

21.1.2024 v 7:35 | Karma: 19,01 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Kterak cestičko k domovu se vineš?

Inu, panu básníku Raisovi to bylo nanejvýš jasné: „cestička k domovu známě se vine“ a „vždycky bych si na ní zpíval.“ Jenže známě se vinoucích cestiček znám plno a popěvkům jsem se na nich taky občas oddával.

29.10.2023 v 7:35 | Karma: 18,94 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Revoluce v dějinách lidstva: nalezen guláš starý 800 miliónů let

Jsem pyšný na to, že před desítkami miliónů lety můj praprapra ... pradědeček vynalezl slezení ze stromu pátraje, zda potrava rostoucí a běhající po zemi je chuťově a kaloricky bohatší než lišejník a hmyzáci na stromě.

15.10.2023 v 7:35 | Karma: 17,33 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

To je od vás, Hujere, ten Schengen?

No, Hujer, vy jste fakt ten poslední, kdo nám tady chyběl! Už tak germáni mají slušný hokej v tom, jestli se tohle pohraniční nádražíčko u Mosely jmenuje Perl, nebo Perl (Mosel) – a teď ještě vy do toho s tím Schengenem!

27.8.2023 v 7:35 | Karma: 23,46 | Přečteno: 660x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje

5. května 2024  13:53

Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07,  aktualizováno  13:52

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Záchranka na maratonu ošetřila 13 běžců po kolapsu, do nemocnice nemusel žádný

5. května 2024  13:30

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili dosud 13 běžců, vesměs po kolapsu....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 546
  • Celková karma 18,89
  • Průměrná čtenost 1384x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik