Tak kdypak se svezu českou rychlodráhou?

Mršky křížky podél mé nitě života počínají mi strouhat mrkvičku a tak mne tu a tam chytají roupy a vznešeně přemýšlím, čeho slavného se ještě možná dožiju. Vždyť nám naslibovali ne hory a doly, ale přímo Himaláje a Grand kaňony.

Tak třeba lidstvu odpustím, když mě ochudí o přistání na kometě. Naproti tomu nějakou tu českou rychlodráhu bych snad vidět mohl. Sice bych, sedě ve slavném rychlovlaku, povětšinou tupě zíral do betonové stěny při 300 km/h, ale byli bychom světoví.

A protože se zdá, že už je stavba české rychlodráhy - byť nevíme, které - na spadnutí, vrhl jsem se kvalifikovaně odhadnout, kdy se svezu. Nuže tedy:

  • 28 let politici slíbovali, že rychlodráha bude (předpokládám optimisticky, že už tohle martýrium v podstatě máme za sebou)
  • 18 let potrvá, než se papaláši vymáčknou, která rychlodráha to teda bude,
  • 25 let potrvá handrkování, jak bude vypadat výběrové řízení na zhotovitele projektu,
  • 14 let se budou odvolávat neúspěšní zájemci na zhotovení projektu,
  • 44 let bude trvat zpracování, připomínkování, změny a schvalování projektu,
  • 19 let se odpůrci schváleného projektu budou odvolávat,
  • 27 let bude trvat přepracování projektu, aby byl v souladu se změněnými předpisy a normami
  • 17 let se potáhne diskuze, proč projekt nezahrnuje Českou Třebovou,
  • 18 let potrvá diskuze, proč rychlodráha povede přes Českou Třebovou,
  • 9 let se bude diskutovat, zda a které vlaky budou v České Třebové zastavovat,
  • 32 let bude trvat stavba rychlodráhy
  • 36 let bude trvat přestavba, aby rychlodráha vyhověla změněným předpisům a normám

Pokud dobře počítám, tak první česká rychlodráha bude otevřena okolo roku 2276 .

No, moc optimisticky to nezní. Nešla by ta stavba prosím nějak urychlit? Tak třeba - hádat se o to, zda v Třebové vlaky budou zastavovat - to už by šlo přeci v době, kdy stavba poběží, ne? Pak by to všechno dohromady netrvalo 259, nýbrž už jen 250 let. To potěší. 

Kdyby ani to nestačilo, tak se s tím holt nějak budu muset srovnat. Ostatně, stejně je mi nejlíp na dráze, kde se závory spouštějí klikou, výhybky přehazují pákou, pražce voní karbolem, paní přednostová zalévá květiny a za stavědlem je u rozcestí křížek.

 

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 21.5.2017 7:35 | karma článku: 25,24 | přečteno: 507x
  • Další články autora

Zdeněk Šindlauer

Zpěvník je proradná mrška

28.11.2021 v 7:35 | Karma: 23,66

Zdeněk Šindlauer

Ušetřil jsem milión eur

26.9.2021 v 7:35 | Karma: 22,28
  • Počet článků 545
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1387x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik