Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak kdypak se svezu českou rychlodráhou?

21. 05. 2017 7:35:01
Mršky křížky podél mé nitě života počínají mi strouhat mrkvičku a tak mne tu a tam chytají roupy a vznešeně přemýšlím, čeho slavného se ještě možná dožiju. Vždyť nám naslibovali ne hory a doly, ale přímo Himaláje a Grand kaňony.

Tak třeba lidstvu odpustím, když mě ochudí o přistání na kometě. Naproti tomu nějakou tu českou rychlodráhu bych snad vidět mohl. Sice bych, sedě ve slavném rychlovlaku, povětšinou tupě zíral do betonové stěny při 300 km/h, ale byli bychom světoví.

A protože se zdá, že už je stavba české rychlodráhy - byť nevíme, které - na spadnutí, vrhl jsem se kvalifikovaně odhadnout, kdy se svezu. Nuže tedy:

  • 28 let politici slíbovali, že rychlodráha bude (předpokládám optimisticky, že už tohle martýrium v podstatě máme za sebou)

  • 18 let potrvá, než se papaláši vymáčknou, která rychlodráha to teda bude,

  • 25 let potrvá handrkování, jak bude vypadat výběrové řízení na zhotovitele projektu,

  • 14 let se budou odvolávat neúspěšní zájemci na zhotovení projektu,

  • 44 let bude trvat zpracování, připomínkování, změny a schvalování projektu,

  • 19 let se odpůrci schváleného projektu budou odvolávat,

  • 27 let bude trvat přepracování projektu, aby byl v souladu se změněnými předpisy a normami

  • 17 let se potáhne diskuze, proč projekt nezahrnuje Českou Třebovou,

  • 18 let potrvá diskuze, proč rychlodráha povede přes Českou Třebovou,

  • 9 let se bude diskutovat, zda a které vlaky budou v České Třebové zastavovat,

  • 32 let bude trvat stavba rychlodráhy

  • 36 let bude trvat přestavba, aby rychlodráha vyhověla změněným předpisům a normám

Pokud dobře počítám, tak první česká rychlodráha bude otevřena okolo roku 2276 .

No, moc optimisticky to nezní. Nešla by ta stavba prosím nějak urychlit? Tak třeba - hádat se o to, zda v Třebové vlaky budou zastavovat - to už by šlo přeci v době, kdy stavba poběží, ne? Pak by to všechno dohromady netrvalo 259, nýbrž už jen 250 let. To potěší.

Kdyby ani to nestačilo, tak se s tím holt nějak budu muset srovnat. Ostatně, stejně je mi nejlíp na dráze, kde se závory spouštějí klikou, výhybky přehazují pákou, pražce voní karbolem, paní přednostová zalévá květiny a za stavědlem je u rozcestí křížek.

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 21.5.2017 7:35 | karma článku: 22.89 | přečteno: 440x

Další články blogera

Zdeněk Šindlauer

Pohádkové nádraží je, když ...

... když je nádraží jako z pohádky – to dá rozum. No dobře, ale – z jaké pohádky? Správná pohádka se přeci hemží moudrými králi, zlatovlasými princeznami, případně draky, loupežníky, nebo aspoň trpaslíky.

12.11.2017 v 7:35 | Karma článku: 24.03 | Přečteno: 413 | Diskuse

Zdeněk Šindlauer

Padesát miliónů koleček hlíny

aneb navozit někam dva a půl miliónů kubíků - to je docela dost, že? Na to by mi ruplo pěkných pár pracovních víkendů. Ostatně, takovou pařbu by nerozdýchalo ani kolečko vypiplané v nějaké renomované kolečkárně.

5.11.2017 v 7:35 | Karma článku: 23.09 | Přečteno: 565 | Diskuse

Zdeněk Šindlauer

Jak jsme testovali prototyp zvětšovatelny druhé generace

Zvětšovatelna je místnost, kam donesete něco malé, a odnesete si to velké. Třeba máte nějaký malý problém, pročež šup s ním do zvětšovatelny, a hle - máte problém jako Brno.

15.10.2017 v 7:35 | Karma článku: 18.08 | Přečteno: 354 | Diskuse

Zdeněk Šindlauer

To nic, pane. Tady už bylo bláznů ...

A všichni tady trčeli tak jako vy a čekali, až pojede vlak. A taky jako vy přešlapovali, posmrkávali, podupávali, plašili se z každého záchvěvu vánku a nadávali, že tu stojej jako blázni, zatímco ten zatracenej vlak furt nejede.

8.10.2017 v 7:35 | Karma článku: 25.42 | Přečteno: 876 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Martin Faltýn

Dřěvo sě šišou odievá

Což není nic jiného než parafráze názvu známé české středověké lyrické básně. Nuže, na jaře listí - na podzim šišky. Ale lyriku ode mne nečekejte, spíše pár fotografií a úvah.

23.11.2017 v 18:00 | Karma článku: 4.82 | Přečteno: 161 | Diskuse

Klára Tůmová

Nechoď pryč!

"Miláčku, poď domů, já fakt musim jít!" Koukám na hodinky, což v zimní výbavě není jen tak, a přemýšlím, zda má ještě cenu stresovat se tímhle autobusem, když za chvilku jede další...

23.11.2017 v 17:01 | Karma článku: 9.06 | Přečteno: 244 | Diskuse

David Vlk

Pane, vy jste čuňas, aneb rána jsou již chladná a vánoce za rohem.

V kapse mi šustí pytlík na psí hovínka a já čekám. Včera jsem zrovna četl, jak je takový hovínko pro horolezce na Nanga Parbatu vítaným zdrojem životodárného tepla.

23.11.2017 v 14:36 | Karma článku: 30.73 | Přečteno: 1043 | Diskuse

Petr Omelka

Gitans - cikáni po francouzsku

"Svoboda je poznaná nutnost," prohlásil kdysi jeden vousatý chlapík. Měl pravdu. Cikáni to ale věděli od nepaměti.

23.11.2017 v 14:03 | Karma článku: 23.56 | Přečteno: 1083 | Diskuse

Radka Kielbergerová

Dobrá fotka je ulovením vzácného momentu, co neumře časem (obhajoba vítězného snímku)

Stejně jako to říkáme o dobré reportáži, co vytáhne věc v čase aktuálním na světlo boží, ale dobrá, čtivá a platná obsahem a poselstvím je i za sto let. Jako se zdaří stejné malíři, jako Michelangelův David má v očích odhodlání

23.11.2017 v 13:17 | Karma článku: 14.83 | Přečteno: 517 | Diskuse
Počet článků 442 Celková karma 26.44 Průměrná čtenost 1444

Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, pěti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám

více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.