Já - rasista, čuňák a pašerák protirežimní literatury

Vůbec jsem se s tím nepáral a slečny za knižním pultem se optal přímo: „Máte Černocha?“ Okolní zákaznictvo strnulo v hrůze a roztěkaný pan knihkupec do dramatického ticha zavyl „jauvajs!“, jak mu kasa přirazila prsty.

„No dovolte!“ kuňkla dívčina, kryta barikádou knižních novinek.

„Ale ne,“ zazubil jsem se v rámci schopností mého zubaře, „můj starej Černoch už dosloužil, tak potřebuju novýho!“

„Nereagujte na něj slečno, je to provokatér!“ vypálila krátkou dávkou z poza regálu nějaká literaturou moderního faktu vycepovaná zákaznice.

„Ale já myslím toho Černocha s velkým Č!“ informoval jsem zděšenou veřejnost.

„Je to rasista a ještě k tomu čuňák!“ odhalila uvědomělá kulometčice moje rasisticko-sexuální rejdy, a vyčítavě šlehla slovním bičem: „že se nestydíte!“

„Proč bych se měl stydět!“ pozvedl jsem prapor odporu dotčen, „nemůžu za to, že ...“  

„Počkejte,“ zavelel bitevnímu poli knihkupec, ofoukávaje nafialovělé prsty, „on myslí Černocha, Strojnickou příručku – viďte?“

„Uff!“ vydechl jsem ulehčeně, vysvobozen ze spárů korektně multikulturního pekla. „To se hned pozná odborník na svém místě!“

„No jo,“ pravil odborník-osvoboditel, „ale tu příručku nemáme.“

Občanský dohled z hloučku zákazníků na okamžik polevil v pozornosti a knihkupec, úzkostlivě zkřiviv ústa odvrácen od pléna zašeptal: „Ale mám pro vás toho Orwella, jak jste se ptal posledně!“

Nenápadně sáhl do barikády na pultě a vyňal z ní svazek knižních reklam, jako by nic obalující něco tvrdého a placatého. „Nic jsem vám neprodal!“ houkl šeptem.

„Nic jsem neviděl, nic jsem neslyšel, jestli jsem tu náhodou byl, tak jsem zrovna spal; tu knížku jsem našel u nádraží na chodníku a zrovna jsem na cestě odevzdat nález na policejní služebnu,“ vzpomenul jsem neprůstřelného alibi mafiánů staré školy.

A Orwella jsem doma vtlačil do police hned vedle Slabikáře z roku 1973. Ten prý už je na indexu. 

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 23.4.2017 7:35 | karma článku: 37,49 | přečteno: 1650x