Zdeněk Šindlauer

Jak jsem žádal o dotaci na nové čuňasky

2. 04. 2017 7:36:01
Rád chodím do práce pěšky, čímž prý jsem exot. Protože je to tam a zpátky šest kilometrů, tak časem vždy botky zvané čuňasky prošoupu a musím si koupit nové. Za ta léta by nás možná vyšlo levněji, kdybych jezdil do práce autem.

I požádal jsem tradičního prodejce při koupi nových čuňasek o záruku na pět let nebo na tisíc kilometrů, jakož i na záruku mobility – tak jako to kousek vedle dělá prodejce aut. Dostalo se mi toliko strohého poučení, že pokud nechci boty prošoupat, tak ať v nich nechodím.

Co kdyby mi na nové čuňasky něco přihrála místní pobočka zdravotní pojišťovny? Však chůze je zdravá, já ji udatně propaguji a ještě poctivě platím pojistné. „Když můžete denně chodit do práce a zpátky šest kilometrů, tak nemáte nárok vůbec na nic“ vyprovodila mne paní přepážková pobočková, „a navíc prý nesbíráte víčka - že se nestydíte, člověče!“

Na sociálku jsem raději ani nešel, pamětliv loňské rvačky s kerberosem, když jsem na pobočku přišel lišácky vyzvídat, jak naložili s mými odvody sociálního pojištění za rok 2015.

„Tak zkus požádat o dotaci,“ pravila manželka, „dnes jsou dotace na kdejakou pitomost, tak třeba budou i na prošoupané čuňasky. Však platíš daně jako mourovatej!“

To je pravda. Za daně, které jsem naší vlasti od roku 1987 mourovatě odvedl, bych si dnes mohl koupit Rolls-Royce včetně pikolíka s psími dečkami a šampaňským na pozlaceném tácu pro obsloužení cestujících na zadních sedadlech. Tak proč by mi na oplátku stát prostřednictvím úřadu nemohl píchnout aspoň s těmi prošoupanými čuňaskami?

Já: Vážený úřade, žádám tímto o dotaci na výměnu prošoupaných čuňasek.

Úřad: Vážený pane, Vaši žádost registrujeme pod č.j. (.....) a žádáme Vás o vyplnění přiloženého formuláře žádosti o dotaci na výměnu prošoupaných čuňasek.

Já: Vážený úřade, v příloze Vám formulář posílám.

Úřad: Vážený pane, Vaši odpověď registrujeme pod č.j. (.....) a žádáme o dodatečné vyplnění kolonky „počet prošoupaných čuňasek“.

Já: Vážený úřade, počet prošoupaných čuňasek: 2.

Úřad: Vážený pane, Vaši odpověď registrujeme pod č.j. (.....) a žádáme o zdůvodnění Vámi uvedeného počtu prošoupaných čuňasek.

Já: Vážený úřade, počet prošoupaných čuňasek jsou dvě, poněvadž mám dvě nohy.

Úřad: Vážený pane, Vaši odpověď registrujeme pod č.j. (.....) a žádáme o specifikaci, kolik prošoupaných čuňasek je levých a kolik pravých.

Já: Vážený úřade, jedna čuňaska je levá, poněvadž mám jednu nohu levou, a jedna čuňaska je pravá, poněvadž mám jednu nohu pravou.

Úřad: Vážený pane, Vaši odpověď registrujeme pod č.j. (.....) a žádáme o kontrétní popis, k čemu prošoupané čuňasky používáte.

Já: Vážený úřade, čuňasky používám k chůzi do práce a zpátky.

Úřad: Vážený pane, Vaši odpověď registrujeme pod č.j. (.....) a žádáme o zdůvodnění Vámi uvedeného způsobu používání prošoupaných čuňasek.

Já: Vážený úřade, čuňasky používám, protože kdybych šel bos po ulici do práce, vypadal bych jako blázen.

Úřad: Vážený pane, Vaši odpověď registrujeme pod č.j. (.....), musíme však konstatovat její nedostatečnost. Vypracujte prosím detailní posouzení využitelnosti prošoupaných čuňasek.

Já: Vážený úřade, to je jako co?

Úřad: Vážený pane, Vaši odpověď registrujeme pod č.j. (.....) a sdělujeme, že na základě regulí Výboru pro komplexní posuzování žádostí o dotace na výměnu prošoupaných čuňasek je údaj o počtu a využitelnosti jednotlivých čuňasek neoddělitelnou součástí všech projektů regionálních dotačních programů na výměnu prošoupaných čuňasek. Pro posouzení využitelnosti prošoupaných čuňasek je závazná Směrnice Evropského výboru pro stanovení příčin prošoupání čuňasek. Koeficienty využitelnosti prošoupaných čuňasek pro jednotlivé druhy činností jsou uvedeny na str. 347 „Metodického pokynu pro podávání žádostí o dotace na výměnu prošoupaných čuňasek“, který je k dispozici na příslušném ministerstvu každého členského státu EU.

Já: Vážený úřade, takovou hovadinu dělat nebudu a žádám Vás, abyste si Vaši dotaci strčil za klobouk.

Úřad: Vážený pane, Váši žádost registrujeme pod č.j. (.....) a žádáme Vás o vyplnění přiloženého formuláře žádosti o strčení dotace za klobouk.

Že ona ta moje drahá polovička zase měla pravdu – že dnes jsou dotace na kdejakou pitomost? Inu, když má úřad připraven dotační program na čuňasky, aniž by si ověřil, co to je - proč by tedy nemohl mít dotační program na pitomost? Co je pitomost, to přeci každý ví. Nebo ne?

Autor: Zdeněk Šindlauer | karma: 30.84 | přečteno: 1109 ×
Poslední články autora