Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M49i32l28a35n 81K24e34s54l

9. 5. 2021 22:36

Bránický železňák.Byl krásný. Příhradová konstrukce - délka 370 metrů výška nad údolím 42,7m.Šest polí .Opěry ocelové.Postavený byl v roce 1870.JIž nevyhovoval proto byl demontován.Na památku bylo ponecháno jedno pole.V těsné blízkosti stojí most nový.

0 0
možnosti

Vidíte, Vy jste první, od koho slyším (vlastně čtu) opravdu zřídkakdy užívané pojmenování "bránický" v případě tohoto mostu.

Nu, můžeme dělat co chceme, ale všechny mostní konstrukce obsahující železo prostě mají omezenou životnost, najmně pokud slouží těžkému železničnímu provozu.

0 0
možnosti

:-)R^ Já jsem takové štěstí neměl. Dostal jsem u matury nejtěžší otázku ze všech možných. Dodnes si její znění pamatuji: "Výpočet lopatky oběžného kola ventilátoru". Z toho se nedalo ani vykecat. Most zachovat, jak píše níže pan Herda.

1 0
možnosti

Však ani já nemíval štěstí zdaleka pořád. Byly i zkoušky, z nichž zůstala v notesu páně profesora toliko výstižná poznámka "vůbec nic".

0 0
možnosti
Foto

:-)R^Jednoznačně zachovat a opatřit mosaznou destičkou i s Vaším jménem.

0 0
možnosti

jo, to určitě. Ještě mi na hřbet hoděj údržbu toho mostu, nějakej gumoskokan z něj hópne, rozplácne se o břeh, a poněvadž na mostě nebyla cedule "provádět skok z mostu jinam než na vodní hladinu je zakázáno!" , tak půjdu na Mírov lepit pytliky ...

0 0
možnosti
  • Počet článků 545
  • Celková karma 18,58
  • Průměrná čtenost 1387x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik