Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sečteno - věda přináší jen vysvětlení dějů, nikoliv jejich pochopení. A že se dá skoro-vědecky zdůvodnit každá nebetyčná hloupost je nasnadě. Např. nyní obíhá po internetu dotazník, v němž se zpochybňují lékařské studie o škodlivosti tzv. "letního času" a z Bruselu po nás chtějí argumenty pro a proti zavádění tohoto nesmyslu. Znám případ, že jeden vrcholový politik v roce 2002 podepsal tvrzení, že LČ přináší po zavedení úspory a v březnu roku 2017 prohlásil, že je to jen buzerace lidí. 15 let vývoje názoru jemu trvalo, než pochopil pravou podstatu nesmyslu zvaného SELČ. To pan Pecka, pekař z Chrudimi, víc jak 20 roků proti tomu bojoval. Na jeho dopisy politikům a mocným tohoto státu většinou nikdo nereagoval. Jak dlouho ještě...?

0 0
možnosti

Ta první věta je velice výstižná!

0 0
možnosti

J86a16n 43R23á68ž

5. 8. 2018 13:58

Víte co byla opravdová věda? Napsat esej na téma "Uplatňování marxleninské teorie ve výrobní praxi" což jsme jako domácí práci dostali? A fyzika nízkých tlaků se pak najednou zdála brnkačkou!

2 0
možnosti

no vidíte - a přitom to bylo téma jako řemen! Pokud tou výrobní praxí bylo například krmení prasat - to musela bejt makačka na bednu, ta esej!;-)

0 0
možnosti

Tak mne napada, proc je ten komunismus vera tridni. Oni ti kovani obvykle vychodili jen tech 5 trid obecne skoly.

Dovoluju si to tvrdit proto, ze jsem chodil do stejne tridy s vnuckou Antonina Zapotockeho.

On to byl opravdu lidovy prezident, protoze kolikrat prijel k nam do skoly, nebo na skolu v prirode jen se svym soferem s pytlem sladkosti.

A samozrejme musel vypravet jak byl zivot za jeho mladi tezky, ze hned po obecne musel pomahat zivit rodinu.

0 1
možnosti

To já chodil do třídy se synem nádražáka, a ten dobrý muž mě jednou nechal přehodit výhybku a hodit čubu pod vagón, To bylo nesrovnatelně větší vzrůšo, než vidět nějakého prezidenta!

0 0
možnosti

Jo, tak tomu říkám vědecké pojednání! Velký přínos lidstvu, Zdeňku:-)

A ta poslední věta je klíčová. Udělat z mletých bukvic kafe, to je fakt věda (patrně káva, která má svůj nejlepší čas dávno za sebou:-D Buď zapomenuta v obchodě, nebo doma).

1 0
možnosti

Nevím proč, ale napadlo mne Marie, zda by na téma Tvého příspěvku šla napsat diplomka. Šla - a ne jen tak nějaká! :-) Inu - věda!

1 0
možnosti

Já už používám vědu, k nalezení brýlí. bez hrýlí. Uvaření dobráho oběda, nebo kafe .

A také k přečtení nějakého hezkého, klidného počtení, což se mi dnes povedlo.R^

1 0
možnosti

Vidíte, a zase jsem měl pravdu! Pomocí vědy lze zdůvodnit všechno! :-)

0 0
možnosti
Foto

U svatého Einsteina, kde jste vybádal tu nezapamatovatelnou hypotézu, co končí v lednici staré Blažkové? 8-o

3 0
možnosti

To je jednoduché: v pátek večer jsem prohlížel prastarý herbář s listy kaštanu, k tomu jsem přežvykoval jogurt, když jsem předtím rozmrazoval starou ledničku a vzpomněl jsem si, že hned ráno musím v práci poslat mejla kolegovi Blažkovi. :-)

1 0
možnosti
Foto

Vědecký komunismus - ukázkový oxymoron, jež svá vykonstruovaná dogmata prohlásil za axiomy a lživá tvrzení za pravdu nejvyšší, vědecky dokázanou. Sociální útvar nad nímž věda nešťastně plakala, logika úpěla a realita zůstávala dostatečně vzdálena, aby se neupatlala.

Učit se vývody a závěry byla tortura, proti níž částicové obory a vysoká matematika se jevily jako snadný úkol.

6 0
možnosti

Dnes už jsem této "vědě" příliš vzdálen, abych ji mohl nějak seriózně posuzovat, ale pamatuju si, že naši soudruzi docenti až na výjimky už byli v myšlenkovém stadiu, kdy jim nedošlo, že se student naučil tři, čtyři základní fráze, s nimiž následně "okecal" vše. Důkazem budiž například jednička z marxistické filosofie v mém studijním indexu.

0 0
možnosti
Foto

Vím, že se to nemá, ale přičiním poznámku k právě přečtenému perexu tohoto článku.

My "vyfasovali" Marxák hned v prvním "Járu" 1967-1968. Ročník 1968-1969 jsem strávil v Německu a po zápisu na podzim 1969 nám výuku Marxáku v indexech úředně zrušili. Protože, prostě, personálně zrušili celou katedru.

0 0
možnosti
  • Počet článků 545
  • Celková karma 18,58
  • Průměrná čtenost 1387x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik