Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blog o ničem

Lze psát o ničem? No jejda, jakpak by ne! Když se o něm dá mluvit, tak se o něm musí dát i psát! Všelijací Pytlíci o ničem dokáží žvanit celá volební období, tak proč bych já nezvládl napsat pár ubohých odstavců

A propos, viděl jste někdo někdy nic? Takové opravdové, absolutně dokonalé nic, prostě NIC? Já ne. Ani tehdy, když pan profesor k mému pokusu o zkoušku z matematiky do svého protivného cancáku poznamenal: „vůbec nic.“ A vidíte; přestože jsem o měsíc později uměl to samé vůbec nic, zkoušku jsem dal (byť pan profesor naléhavě prosil, abychom se já a diferenciální počet už nikdy nepotkali – čehož já i počet diferenciální svědomitě dbáme).

Z toho plyne, že vlastně zřejmě ani neumíme říci, jak je nic velké. A lze ho vůbec měřit? Jaká je vlastně jednotka ničeho? Co je víc: dvakrát nic nebo třikrát nic? Vždyť kolikrát už jsem něčeho měl nic! Třeba jsem měl nic k jídlu. I slupl jsem večeři, a hle - nic zmizelo! Je tedy nic stejně velké jako dva  buřty s hořčicí a chlebem plus jedno pívo?

Nebo jsem jednou měl nic na účtu. Nějaký bankéř si toho všiml a ihned mi to nic zpoplatnil. Vyplývá z toho, že nic má cenu 60 Kč?

Má-li ovšem nic cenu, mělo by ho jít prodat i koupit. Tudíž by z ničeho měla jíti odvést i DPH! Tento duchaplný nápad nezištně nabízím panu ministrovi financí; jistě se najde i nějaký geniál, který navrhne ono nic dotovat, aby nám vydrželo co nejdéle, bylo ho hodně, a stát by z něj vytřískal co nejvíc daní.

Jako technika mě to sice hryže, neboť z pohledu zákona o zachování energie nemůže něco vzniknout z ničeho, ale politici nejsou technici a zjevně tento protivný zákon dokážou obejít.

Mimochodem, jestliže má nic hodnotu vyjádřitelnou penězi, pak by nic mohlo být zavedeno i jako odměna za práci. Znám mnoho lidí, jejichž práci lze ohodnotit ničím.

Tak vidíte, jak je nic vděčným a vlastně nesmírně širokým tématem k psaní. O ničem bych klidně mohl psát celý týden a pořád by toho nebylo dost. Ale nyní musím končit. Zjistil jsem totiž, že v ledničce nemám už vůbec nic k jídlu.

Autor: Zdeněk Šindlauer | sobota 23.5.2015 7:07 | karma článku: 22,94 | přečteno: 581x
  • Další články autora

Zdeněk Šindlauer

Zmizet „po tramvajácku“

Zmizet „po anglicku“ umí každý, ačkoli se to na žádné škole nikdy nevyučovalo. Dokonce, pokud vím, pro tuto činnost dodnes neexistuje žádná norma, směrnice či doporučení, což nutno považovat za zázrak.

23.4.2024 v 14:00 | Karma: 10,14 | Přečteno: 145x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Může náčelník Veliký Nanuk klepat kosu?

Ne, nemůže, poněvadž náčelník je chytrý jako liška a na výpravu zmrzlým krajem se vybaví péřovou bundou, kulichem i pletenými rukavicemi a před cestou do sebe „U piráta“ kopne jednoho lomcováka.

21.1.2024 v 7:35 | Karma: 18,59 | Přečteno: 314x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Kterak cestičko k domovu se vineš?

Inu, panu básníku Raisovi to bylo nanejvýš jasné: „cestička k domovu známě se vine“ a „vždycky bych si na ní zpíval.“ Jenže známě se vinoucích cestiček znám plno a popěvkům jsem se na nich taky občas oddával.

29.10.2023 v 7:35 | Karma: 18,94 | Přečteno: 298x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Revoluce v dějinách lidstva: nalezen guláš starý 800 miliónů let

Jsem pyšný na to, že před desítkami miliónů lety můj praprapra ... pradědeček vynalezl slezení ze stromu pátraje, zda potrava rostoucí a běhající po zemi je chuťově a kaloricky bohatší než lišejník a hmyzáci na stromě.

15.10.2023 v 7:35 | Karma: 17,33 | Přečteno: 344x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

To je od vás, Hujere, ten Schengen?

No, Hujer, vy jste fakt ten poslední, kdo nám tady chyběl! Už tak germáni mají slušný hokej v tom, jestli se tohle pohraniční nádražíčko u Mosely jmenuje Perl, nebo Perl (Mosel) – a teď ještě vy do toho s tím Schengenem!

27.8.2023 v 7:35 | Karma: 23,46 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 546
  • Celková karma 7,77
  • Průměrná čtenost 1384x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik