Když takovou modernu zvládnou rozverná dítka, to by v tom byl čert, aby to disciplínovaně nezvládli ostřílení padesátníci. V práci to ovšem nepůjde, jelikož nám nepokrokový šéf v kanclu zatrhnul jak sférický strop, tak polohovatelná lehátka s volitelnou měkkostí.
Tak krátkozraké odmítnutí pokroku ovšem ostříleného padesátníka nemůže zastavit. Směle jsem proto přikročil k aplikaci výzkumu doma.
Nuže tedy, je metoda „učíme se vleže“ vhodná pro ostříleného padesátníka?
- Ostřílený padesátník jaktěživ nepotřebuje vzoreček sin (x+y) = sin x. cos y + cos x . sin y a proto má zvolit nějakou praktičtější učební látku, například německá nepravidelná slovesa.
- Úprava stropního panelu v ložnici do plochy sférické by nejspíš narušila statiku paneláku, proto se ostřílený padesátník musí spokojit s plochou placatou.
- Rozpižláním a pospojováním mnoha kabelů, drátů a konektorů se promítačka diapozitivů k notbúku připojit dá, ale promítá stále jen obrázky z dovolené v roce 1978.
- Upevnění ploché televize na strop je nepraktické, protože by ostřílenému padesátníku mohla ve tři ráno spadnout na hlavu.
- Počmárat strop v ložnici tvary německých sloves není manželkou dovoleno.
- Válenda vzor „čtyři nohy a dřevotříska“ umožňuje jen dvě výukové polohy: a) leh na zádech, b) leh na boku (u něhož ovšem ostřílený padesátník musí šilhat na strop a ještě si jednou rukou podpírat hlavu).
- Německá slovesa lze napsat na papír, přičemž velkost písma a papíru je přímo úměrná počtu dioptrií ostříleného padesátníka.
- Přitlouci, přišroubovat či přilepit papír (nezávisle, zda žvýkačkou nebo modelínou) ke stropu není manželkou dovoleno.
- Slovesa lze ke stropu přitlačovat smetákem s teleskopickou prodlužovací latí, ale smeták zakrývá Plusquamperfektum a Konjuktiv II; výuku navíc manželka ruší poznámkami, aby ostřílený padesátník zametl na chodbě, když už ten smeták má.
- Přitlačování papíru ke stropu vzduchem z výfuku vysavače je hlučné a spotřebovaná elektrická energie je drahá.
- Papír není nutno za každou cenu tisknout ke stropu. Stačí držet jej při lehu v rukou nad hlavou. Po dvou až třech minutách ale vzpažené ruce s papírem počínají brnět, což odčerpává síly a koncentraci.
- Metodu dle bodu 11 lze zdokonalit polštářkem pod hlavu a tím, že si ostřílený padesátník sám drží papír na prsou před čumákem.
- Je-li učení v této poloze více než třikrát přerušeno povelem „Nechrápej!“, není pro ostříleného padesátníka výkuka německých nepravidelných sloves vleže vhodnou učební metodou.
- Výměnou německých nepravidelných sloves předminulým prostým časem v angličtině povely „Nechrápej!“ nezmizí.
- Jediným pozitivním výsledkem výzkumu je poznatek, že sin (x+y) = sin x. cos y + cos x . sin y.
Závěr: ostřílený padesátník se vleže učit může, ale nenaučí se nic kromě vzorečku dle bodu 15. Nicméně, nějaká pěkná paní učitelka by nablízku křepčit mohla.